Hej allihopa!
 
Jag har varit inaktiv här på bloggen i över ett år, och ber om ursäkt för detta. Det har helt enkelt varit mycket annat på agendan för min del. Det var däremot inte tänkt att jag skulle sluta blogga helt och hållet här, utan har enbart blivit på detta sätt.
 
Därför tänkte jag att ni skall få kommentera nedan vad ni vill att jag tar upp i bloggen härnäst. Vill ni att jag skriver en håruppdatering, en ny hårvårdsrutin, läsa om fler hårvårdstips eller liknande? Kommentera gärna så gör jag det med glädje.
 
Tack för att ni fortfarande kikar in här i bloggen!
 
Mvh
Johanna
Jenny

Hej!! Vad kul att du äntligen uppdaterar igen!!! 😊 Vill gärna läsa om allt inom hår, då jag också håller på att växa ut mitt naturliga hår. Har sparat utväxten I snart 1 år & 4 månader 😊

Svar: Hej!
Jaa, jag ska försöka ordna upp några inlägg.
Till att börja med tar jag med era frågor i en liten Q&A till att börja med.
Grymt jobbat med utsparandet av ditt hår! 😀
Johanna

Anonym

Jag skulle tycka det var kul med håruppdatering, hur går det med sparandet av ditt hår? Hur ser din hårvårdsrutin ut osv? Jag själv sparade ut min naturliga hårfärg samtidigt som du gjorde det ungefär, fick naturligt hår kanske för förra sommaren men det tog längre tid för mig då jag inte ville klippa det så kort, och den processen att spara ut håret var riktigt jobbig för mig och ändå i somras så snart ett år sedan var jag dum i huvudet rent ut sagt och färgade mitt hår lite mörkare (har naturligt lite mörkare hår än dig) ångrade mig sjukt mycket, gjorde slingor hos frisören och ja nu snart ett år senare eller snarare 10 månader senare är jag här igen för att spara ut min naturliga hårfärg, jag är helt bestämd att jag ska ha min naturliga igen så det är bara att vänta men fasen vad besviken jag blir, trodde aldrig jag skulle röra mitt hår igen 😭

Svar: Hej! Det går bra, längden är vart jag vill ha den, dvs runt WL och ibland toppar jag det när det når navellängd, så jag upprätthåller friska toppar runt WL 🙂 Jag är inte särskilt petig med vilken längd håret är just nu, utan försöker bara hålla topparna fräscha nu när håret är vid midjan 🙂Jag kommer ta med alla frågor i detta inlägg i en Q&A så jag besvarar de mer tydligt i ett separat inlägg 🙂Förstår hur du känner med att gå i tankarna att slinga/färga igen. Jag gör detsamma kan jag säga. Är sugen på att göra slingor men har än så länge lyckats hejda mig, haha! Sen är det absolut inte hela världen om man vill göra det, jag tycker man ska göra det som känns bra. Det ska inte behöva kännas som ett nederlag, men jag kan förstå att det är svårt att hålla sig från färgning om man verkligen vill spara ut sin naturliga färg.
Johanna

Susanna

Hej!
Jag brukar inte skriva kommentarer egentligen men din blog har varit så himla inspirerande och jag tycker det är kul att du ska fortsätta! Jag håller själv på att spara ut håret efter en pixie för 2 år sedan och nådde APL nyligen :D .Jag ser gärna mer om dina uppdaterade hårvårdsrutiner! Frekvens av tvättar likväl som produkter. Jag är intresserad av all typ av skyddande behandling av håret. Gör du oljebehandlingar och i så fall vilken/vilka oljor? Hur brukar du ha håret till vardags? Använder du speciella tofsar/hårnålar eller klämmor? Kanske även lite om hur hårkvaliteten var efter graviditet . Fick du ökat håravfall efteråt och om du fick det, hur lång tid tog det innan det balanserades. Jag vet inte om det drabbar alla.
Sist men inte minst är alla hårbilder fina! Jag asiprerar till att ha liknande längd och kvalitet som ditt nuvarande inom de kommande 2-3 åren!

Tack för en fantastisk blog!

Svar: Tack så jättemycket! Vad glad jag blir.Bra jobbat! Jag tar med dina frågor i en Q&A så det besvaras mer utförligt 🙂
Jag ska göra en hårvårdsrutin, även om det inte längre (med barn och allt) finns tid för mer än att tvätta håret då och då, med inpackning i land om tid ges, haha.
Bra mål, jag tror du grejer det galant!
Johanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress