Hej alla!
 
Jag tänker bara visa resultatet av utsparandet av min naturliga hårfärg i 1 år. Jag har sedan 2019-2021 sparat ut håret ungefär 1 år, sen färgat det och sedan sparat ut det igen, sedan färgat det igen. I efterhand ångrar jag det men nu har jag iallafall bestämt mig för att spara ut allt igen (!)
 
För att optimera hårväxten för 2023 ska jag göra följande: 
 
1. Olja hårbotten med ricinolja veckovis
2. Äta en varierad kost och fortsätta äta mina hårvitaminer (VitaYummy Hair and Nails)
3. Investera i en dermaroller för att se om det kan främja hårväxt
4. Fortsätta med daglig hårbottenmassage med min scalp brush
 
För längdretention kommer jag göra följande:
 
1. Använda Olaplex no. 3 och K18 för att motverka slitage
2. Sova med satinhätta och/eller satinörngott
3. Endast klippa håret 1 ggn/år
 
Min naturliga hårväxt är nu ca. 19-20 cm, så för en månad sedan bör det ha växt 18-19 cm på ett år, alltså 7-7,4 inch/år (håret brukar växa ca. 16 cm, 6 inches/år och jag upplever att mitt hår växer ganska snabbt generellt.
 
Här är en bild från när hela mitt hår var naturligt och långt Augusti 2019
 
 
Magdalena

Så roligt att se att du har uppdaterat🌸
Jag håller också på att spara ut mitt hår igen efter en blondering för 2 år sedan. Vill få det längre och helt naturligt igen.

Magdalena

Så roligt att se att du har uppdaterat🌸
Jag håller också på att spara ut mitt hår igen efter en blondering för 2 år sedan. Vill få det längre och helt naturligt igen.

Svar: Hej, grattis! Stoort grattis, vilken kämpe du är. Du kommer inte ångra dig. Önskar dig all lycka till i fortsättningen. Nu har det gått över 2 år för mig och jag har tyvärr glömt att uppdatera med proffsiga bilder men ska försöka få till en uppdatering till er.Kram!
Hairjourney

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress