Hej!
Nu är ca 85% av mitt hår naturligt, och igår över ett par öl med kära vänner fick vi för oss att det är dags nu! Vi klippte ungefär av 20 cm (!!)
Jag har fortfarande några cm av blekta bitar kvar i topparna, men hela underhåret är naturligt och jag lade även in lite "layers" här och där.
Jag känner mig så obeskrivligt befriad och lycklig. Det är helt sjukt hur mjuk och lent håret är.
Om några månader kommer nog allt det blekta var borta och då kan jag officiellt säga att jag har nått mitt mål!
 
På lördag är det även 1½ år sedan jag sist färgade det. Gör en liten update då med, även om det inte kommer bli någon skillnad på ovanstående bilder och de om fyra dagar, menmen. Kan även tillägga av håret ser lite vågigt ut och inte riktigt gör resultatet rättvist då jag sov med det uppsatt inatt, så ni får nog se mer av det naturliga svallet då :)
Malin

Åh va kul!!!! Vilken skillnad! Ser fram emot fler bilder! Önskar jag var lika modig som dig o skulle kunna klippa av till samma längd.( mitt hår är mellan apl o bsl just nu med 21 mån utväxt) Men mitt hår har inte samma kontrast mellan blekt o naturligt så jag väntar ett tag till... Men du tog absolut rätt beslut, eftersom utväxten var mer markant. Åh så härligt att få göra sig av med det blekta. Måste kännas så fräscht! Så kul med uppdateringar, kollar in här ofta :) kram Malin

Svar: Tack Malin! Jaa, jag känner att jag bara vill bli av med det blekta, och även om det var långt så väljer jag hellre hälsosamt över långt hår, hehe!Härligt, snart 2 år för dig, måste vänta ända till februari tills dess! Det är ju mycket enklare om linjen ej är så markant!

Det känns vääldigt fräscht! När jag hade blekt och hade nytvättat hår kändes det lent högt 2 dagar, sedan torkade topparna ut tills nästa tvätt och var svårt att borsta, så jag är nöjd!

Kul att du kollar ofta, roligt att höra! Kram!
johanna berg

KAJSA

Wow! Grattis!

Svar: Tack Kajsa! :)
johanna berg

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress