3 maj 2014

15 Månader.

Allmänt

Nu är det 15 månader sedan jag färgade håret, och det tar sig. Om lite drygt ett halvår eller lite mer tror jag att jag skulle kunna klippa av det till axellängd, vi får se hur det blir helt enkelt!!!
Skriver lite mer när jag hinner.
Kram!
 
Uppdatering: När jag jämför dessa bilder med min första uppdatering vid 4 månader in, blir jag stolt över mig själv. Jag har alltså inte rört mig hår på 15 månader, ett löfte jag hållt och kommer fortsätta att hålla livet ut.
Jag gick på arbetsintervju till det jobb jag jobbat på nu i snart 8 månader, och de brydde sig inte över mina dåvarande 7 cm av ofärgad utväxt.
 
Mitt naturliga hår är hälsosamt och är så lent och starkt, och jag vill aldrig gå tillbaka till blekning, färg, värmestyling etc.
 
Jag har alltså nått mer än häften på min  resa, och är så himla förväntansfull, även om jag är lite otålmodig just nu. Ser fram emot sommaren då mitt naturliga hår kommer att solblekas och bli ännu längre månad efter månad.
 
Slutligen är jag stolt över att jag skapat denna blogg, och så tacksam för alla fina kommentarer ni skriver. Det gör verkligen min dag! Jag hoppas att jag kan nå ut till er och göra eran resa lite lättare och roligare.
 
Hoppas ni får en fin dag, och är stolt över er själva!
 
KAJSA

Mitt hår är strax under öronen och jag har inte färgat/slingat på 7 månader. Hur lång tid tror du det tar för mig innan allt växt ut?

Svar: Hej! Om ditt hår är nedanför öronen nu verkar det växa väldigt fort, skulle tippa på att det kanske når dina axlar efter totalt 1,5 år isf, men det beror på vad du menar med "växa ut helt", beror på vilken längd du vill ha. Sedan har håret 3 olika växtfaser som varar olika länge också :)
Jag tror om att du inte försöker tänka så mycket på när det kommer växa klart, kommer det gå snabbare för dig :)
Kram!
johanna berg

KAJSA

Nej alltså allt hår är till under öronen! Och det har 7 månaders utväxt.

Svar: Okej! Det är lite svårt att svara på, ditt hår växer ju ca 1,5 cm per månad så man får multiplicera det med antal månader för att räkna ut hur långt det tar på ett ungefär! :)
johanna berg

Amanda

Hej, hittade din blogg av en slump och måste säga att jag inspirerades rejält. Har precis börja spara ut mitt naturliga, har dem senaste 2 åren färgat mitt hår i alla möjliga färger och det är sjukt slitet och missfärgat gult. Senaste gången jag färgade håret var i slutet av Januari och har en utväxt på 6-7 cm. Funderar på att färga det missfärgade på salong till en som liknar min naturliga (askblond) för att slippa se utäxt "kanten". Har du några tips att tänka på och hur lång tid tror du det tar tills mitt hår är till axlarna?

Svar: Hej Amanda! Tack så mycket för komplimangerna!Jag tror att en frisör kommer kunna matcha din utväxt med det färgade bra, om håret som är färgat är rätt ljust nu så kommer de troligtvis enbart behöva lägga in en toning för att ta fram de askiga tonerna, men hör med dem och se!Vad gäller tiden det kommer ta att spara ut håret till axlarna, så tror jag att det kommer ta runt två år. Jag har inte färgat det på 16 månader (alltså 1 år och 4 månader) och i bakhuvudet är utväxten redan till axlarna, men på "framsidan" har det bara växt till strax nedanför öronen eller kindlängd, vilket såklart beror på huvudets form. Men som sagt skulle jag säga att det tar allt från 18 månader till 2 år. Det är bara att vara tålmodig och kämpa vidare även om det känns som en evighet, men när man minst anar är man framme liksom. Kram Johanna.
johanna berg

Amanda

Hej, hittade din blogg av en slump och måste säga att jag inspirerades rejält. Har precis börja spara ut mitt naturliga, har dem senaste 2 åren färgat mitt hår i alla möjliga färger och det är sjukt slitet och missfärgat gult. Senaste gången jag färgade håret var i slutet av Januari och har en utväxt på 6-7 cm. Funderar på att färga det missfärgade på salong till en som liknar min naturliga (askblond) för att slippa se utäxt "kanten". Har du några tips att tänka på och hur lång tid tror du det tar tills mitt hår är till axlarna?

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress