8 september 2015

Solaray Hair Nutrients

Allmänt

 
Idag mina vänner, har jag införskaffat mig ett par nya hårvitaminer. Som ni vet, har jag tagit Panto-3 tidigare, och kände att det fungerade helt okej, men jag ville helt enkelt testa något nytt. Mitt hår växer ganska fort naturligt, och jag tappar sällan hår, men i och med mina eksem som stressar kroppen rejält, vill jag förebygga håravfall så mycket som möjligt.

När jag besökte min lokala hälsokost i stan, fann jag dessa vitamier från Solaray. De innehåller mer biotin än några andra hårvitaminer jag tidigare sett, och därför blev jag väldigt nyfiken på dessa. Hair Nutrients har även fått väldigt fina recensioner runtom på internet vilket känns lovande.
 
Vitaminerna kommer i kapslar, men det funkar alldeles utmärkt att öppna kapseln och tillsätta pulvret i yoghurt eller dylikt, om en har svårt att svälja ned tabletter.
 
Just nu kör jag på två olika kosttillskott: MSM och Hair Nutrients. Jag fullkomligt älskar MSM då det hjälper min eksemhud.
 
Det är viktigt att tänka på att kosttillskott inte skall användas för att ersätta en allsidig kost
Den rekommenderade dosen skall inte heller överskridas och det är viktigt att hålla sig till instruktionerna står på baksidan av förpackningen.

Här är min utgångspunkt vad gäller längd. Blir så chockad när jag ser skillnaden från bara förra månaden!
Jag kommer uppdatera en bild om ca 2-3 månader på resultatet med vitaminerna! Håll utkik för det!
 
Här nedan kan ni se innehållet på Hair Nutrients från Solaray.





...och visst ja! Har även köpt ännu en Manukahonung, denna gång från märket Green Bay.

Manukahonungen innehåller som jag förstått, mest väteperoxid när det blandas med vatten, vilket jag naturligt ljusat upp håret med, och WOW, mitt hår har blivit 2 nyanser ljusare redan. Dock intar jag hellre Manukahonung i min diet istället för att ha det i håret, då det är väldigt dyrt, så jag kommer införskaffa mig lite Honeydew Honung, som går att bleka håret naturligt med, då det inte är lika kostsamt.
 
Som ni kanske minns så skrev jag ett inlägg om hur en naturligt kunde bleka håret naturligt med Honung, Citron, Kamomill, Kanel och Olivolja/kokosolja. Detta recept är inte längre optimalt för hårblekning, då citronen är på tok för sur för att blandas med honung, och förstör framkallning av väteperoxid i honungen. Jag tänkte därför avsluta inlägget med att dela med mig av ett nytt recept.

6 msk vatten (gärna destillerat vatten)
1 matsked honung. Bästa honungarna för framtagning av väteperoxid är Manuka, Honeydew, Rewarewa, Timjanhonung (om en direktöversätter från Thyme Honey).
½ msk olivolja (framhäver väteperoxiden från honungen.
Samt lite kardemumma eller kanel.

Håret blir inte bara ljusare, utan även superlent!
 


Kommentera gärna om ni testat Hair Nutrients!
Kram på er!
 
 
Kajsa

Väntar med spänning på utvärdering av dessa. Vad kostar dem? Mina panto 3 har precis tagit slut och jag tänkte ha ett litet uppehåll och antingen ta dem igen eller testa något nytt! Upplever du också att ditt hår växer snabbare på sommaren? Det gör mitt iaf! Frågade en frisör om detta och hon sa att det inte stämmer...

Svar: Jag tror att jag köpte dem för typ 250 spänn, men då valde jag den större förpackningen med 120 kapslar, vilket räcker i 2 månader om en tar 2 per dag. Jag har hört så mycket bra om dessa när jag googlat runt, så hoppas verkligen att det blir resultat.

Ja, det måste jag säga att jag gör ändå.
Håret kan ju enbart växa till sin fulla potential, och inte mer än så. Jag tror därför att många under vinterhalvåret inte får i sig lika mycket D-vitamin som på sommaren, samt är mer stressade när det är vinter och kanske mer nedstämda, vilket gör att håret inte kan växa till sin fulla potential. Därför tror jag att många upplever att det växer snabbare på sommaren då en är ledig, sover längre och bättre pga ledigheten, är avstressad och mer lycklig generellt under sommartiderna (samt får i sig D-vitamin och motionerar mer)

Hoppas du kände att det svarade på frågorna :)
Johanna

Thyra

hej din blogg är bäst kollar in den varje dag, jag har super känslig hårbotten och har sparat ut min hårfärg i snart 2 år så snart är jag framme, har du något tips på ett bra bebis shampo eller bara ett shampo som passar torr och känslig hårbotten , kram :)

Svar: Hej Thyra! Vad roligt att du finner bloggen hjälpsam! Bra jobbat med att ha sparat ut din naturliga hårfärg förresten! :)

Om en har känslig hårbotten, är det viktigt att använda så naturliga produkter som möjligt, gärna SLS-fria.

Exempel på bra märken är: 100% Pure, John Master Organics har jag hört ska vara bra, Rahua, Dessert Essence och Burt's Bees!

Estelle & Thild har även ett babyschampo och även 100% Pure.

Hoppas detta hjälpte dig!
Johanna

Adina

Hej! =)
kan man göra den där "blekningen" även på mörkt hår? Tror du att det fungerar?

kramis

Svar: Hej Adina,
Det skall även fungera på mörkt hår! Dock blir nog resultatet lite annorlunda och kan behöva upprepas för bästa resultat. Jag kör inte på metoden längre, då jag blivit lite lat, haha. Men när jag körde kände jag verkligen att det fungerade. Sedan får en ha i åtanke att allas hår är olika :)
Johanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress